Sunday, October 18

Aku ingin Bercinta... Terimalah cintaku


Suatu hari ketika menggunakan YM (yahoo messenger), seorang teman rapat saya telah mengungkap perbualan yg menyentak degupan jantung saya buat seketika...
kawan: nak tanya cket
aku: ye saya
kawan: kau ada doakan aku lagi x dlm doa
aku: owh... maaf lupalah
kawan: ~hurm
kawan: patutlah aku rasa lambat je kat sini


Juga perbualan saya dgn seorang pendidik saya.... menambah deras aliran darah saya
saya: cikgu, minta maaf byk2
cikgu
: kenapa pula?

saya: saya dh lama x cntct dgn cikgu
saya
: sejak lepas sekolah

cikgu
: takpe, asalkan ittisal ruhi dan ingatan dlm wirid rabitah sudah memadai

***************************************************
ohh.. Ya Allah...
Buat umatku...
Buat semua masyayikh..ikhwah, sahabat dan kawan2...
Maafkan diri ini yg leka dan tenggelam dlm hidup sendiri

Imam As Syafie pernah berkata:-
الحر من راع وداد لحظة وانتمى لمن افاده لفظة
“Orang yang merdeka ialah sesiapa yang memelihara kasih sayang walaupun kasih sayang itu hanya sedetik dan dia menghormati orang yang memberi nasihat yang berguna kepadanya walaupun hanya satu patah perkataan”

Saidina Umar r.a. pula:
" Demi Allah, waktu malam terasa begitu panjang bagiku jika aku teringat saudara seagamaku, lalu aku berharap segera tiba waktu pagi sehingga aku boleh memeluknya...kerana kerinduanku kepadanya"

Imam Hasan al-Banna:
"Kita juga mahu supaya bangsa kita faham bahawa mereka lebih kita sayangi daripada diri kita sendiri. Demi kasih sayang ini, kita sedia menjadikan nyawa kita sebagai taruhan demi mengembalikan kehormatan bangsa ini"


No comments:

Post a Comment