Saturday, April 7

Kalaulah Aku Seekor Burung


Orang selalu menyebut tentang ketenangan saya. Apa yang tenang tu...saya pun tak tahu.

# saya suka sejarah. saya suka realiti. saya suka perkara baru. saya suka cabaran. saya suka fakta. saya suka orang lain gembira.

# saya benci kekufuran. saya benci kemaksiatan. saya benci perkara yang menyakitkan orang lain. saya benci orang halang hidayah Allah.

semalam ISMA-Mesir menganjurkan SEMINAR AGENDA UMAT.

# saya suka sebab benda baru di Mesir. saya suka sebab kita boleh duduk bersama. saya suka kita berbincang demi masa depan Islam. saya suka ada tenaga baru.

# saya benci permusuhan. saya benci pemikiran sempit. saya benci usaha musuh menghilangkan fokus umat.

hari ni saya menangisi kehinaan umat. biasanya, tempoh yang lama akan diambil untuk duduk melakukan rutin ini. tengok video umat di Syria dan Palestin. dengar lagu jihad mereka.

# saya suka kerana memberi saya semangat untuk terus bekerja.

# saya benci dengan terhijabnya kemenangan kerana dosa-dosa para pendakwah.

Esok hari pula bagaimana? Untungnya jika Aku dijadikan seekor burung :(

# supaya tidak dihisab akan dosa2ku di Mahsyar

# supaya tidak diazab di Neraka kelak

Di sana, tiada yang jamin suka benci kita bagaimana....Hanya rahmat Allah yang menentukan pengakhiran kita...

وأن إلى ربك المنتهى
Dan kepada Tuhan engkaulah segala pengakhiran" (Surah an-Najm:42)

Teruslah beramal ke tujuan engkau diciptakan di dunia ini! Tiada masa untuk memangku tangan dan menangis berpanjangan.... Be the change you want to see in the world

saat jiwa bermonolog:
2.00 pagi. 8 April 2012.
Abu Mujahid, Mansurah, Mesir.

No comments:

Post a Comment